beste matras rugpijn rugklachten

De beste matras bij rugpijn

Ontdek hoe u de beste matras voor een slechte rug kunt vinden. Probeer je een goed matras te vinden voor rugpijn? Een van de moeilijkste medische aandoeningen om te genezen en behandelen zijn die met betrekking tot chronische rugpijn, en het is iets dat dagelijks miljoenen mensen over de hele wereld treft.

Keer op keer vind je mensen die de uiteinden van de wereld zoeken naar de beste matras voor een slechte rug om een beetje opluchting te krijgen. Vooral omdat, naast de besproken chiropractische behandelingen, het hebben van een comfortabele plek om een goede nachtrust te krijgen het meest helpt als het gaat om het verminderen van chronische rugpijn – en zelfs helemaal voorkomen.

Hoewel het identificeren van de beste of meest perfecte matras nog steeds een fel omstreden onderwerp is, hebben opiniepeilingen en slaapprofessionals aangegeven dat specifieke typen beter zijn dan andere als het gaat om pijnbeheer en ondersteuning.

 

Onze keuze als beste matras bij rugpijn: Matt Sleeps Aanpasbaar matras

 

Dus laten we een duik nemen in de feiten.

Hier gaan we kijken naar:

  • Hoe uw matraskeuze uw ongemak kan verminderen – of het veel erger maken.
  • De beste matras voor rugpijn, inclusief een vergelijking van de topmerken.
  • Wat iedereen met chronische rugklachten moet weten over traagschuim.
  • Hoe vindt u verlichting, ook als u op dit moment niet op zoek bent naar een nieuw matras?

Wat heeft chronische rugpijn te maken met matrassen?

Er is gemeld dat de meerderheid van de rugpijn wordt veroorzaakt door een blessure, beroepsmatige belasting, de dagelijkse stress van het slapen op een hard of oneffen oppervlak, of een combinatie van het bovenstaande. Het is een groot probleem, omdat het de belangrijkste oorzaak is van invaliditeit bij mensen jonger dan 45 jaar. Jongeren kunnen natuurlijk ook een verhoogd risico lopen. En het zorgen voor je rug in je 20s en 30-er jaren kan helpen om problemen later te voorkomen.

Hoewel veel preventie-inspanningen gericht zijn op dagelijkse gewoonten, is het even belangrijk om aandacht te besteden aan het verminderen van rugpijn in bed. Terwijl een persoon slaapt, gaan veel dingen om in hun lichaam die verwant zijn aan hun rug. Tijdens het slapen wordt bijvoorbeeld geleidelijk de druk van de wervels opgeheven. Dit komt omdat de persoon ligt; niet staat. Daarom oefent het bovenste gedeelte van het lichaam geen druk uit op het ruggenmerg.

Onder deze omstandigheden, wanneer een persoon in eerste instantie wakker wordt, kunnen deze maximaal een cm groter zijn in vergelijking met hun lengte aan het einde van de nacht. Terwijl ze de dag doorgaan, komt de druk weer terug met zwaartekracht en daarmee dingen als een slechte houding, die de ruggengraat gedurende de dag belasten.

 

Rugpijn en slaap: een blik op de feiten

Hoeveel invloed kan dit probleem hebben op de slaap? De feiten kunnen je verbazen.

Rugklachten zijn wereldwijd de enige hoofdoorzaak van invaliditeit. Het is een van de meest voorkomende redenen voor gemist werk. En tot 80% van ons zal het op een bepaald punt in ons leven ervaren.
Pijn is een sleutelfactor die ervoor zorgt dat veel mensen niet de kwaliteitsslaap krijgen die ze nodig hebben. In feite zijn slaapstoornissen een topklacht bij patiënten die een chronisch rug- of gewrichtsprobleem hebben.

Mensen met een rugprobleem krijgen ongeveer 42 minuten minder slaap per nacht.
Mensen met pijn hebben het gevoel dat ze minder controle over hun slaap hebben en maken zich eerder zorgen of ze genoeg dutten.
Het goede nieuws is dat je controle hebt over je slaapkwaliteit. Als rugklachten een chronisch probleem zijn, is investeren in de juiste matras een stap die de kwaliteit van uw slaap aanzienlijk kan verbeteren, evenals uw welzijn terwijl u wakker bent.

Als u zich in een horizontale slaaphouding vestigt, is een goede uitlijning en ondersteuning essentieel om pijn te verminderen en te voorkomen gedurende de verschillende uren dat u in bed ligt.

Er is ook een soort paradox van pijn en slaap. Pijn kan het zeker moeilijker maken om comfortabel te worden en te genieten van een goede nachtrust, terwijl tegelijkertijd het krijgen van een slechte nachtrust de ernst en perceptie van pijn kan verhogen. Het kiezen van een comfortabel bed levert dus verschillende belangrijke voordelen op: het verlichten van de huidige pijn en pijn, het verminderen van de pijn, het vergemakkelijken van betere rust en het voorkomen van nieuwe pijnen.

Het is misschien niet zo verwonderlijk dat slapen op een klonterig of niet-ondersteunend oppervlak kan leiden tot een wereld van pijn. Als u te diep in een matras zakt, kunt u uw gewrichten uitlijnen, waardoor ze zich verdraaien en ongemakkelijk worden naarmate de nacht vordert.

Maar slapen op een te stevig oppervlak kan ook interfereren met het bereiken van de juiste druk van het ruggenmerg. Jaren geleden adviseerden artsen vaak dat mensen met rugpijn op een zeer stevige matras slapen. Maar niet langer. Recente onderzoeken suggereren dat mensen die op zeer harde matrassen slapen (soms orthopedische matrassen genoemd) de slechtste slaapkwaliteit hebben.

Hier zien we een groot voordeel van het traagschuim matras van firma Matt Sleeps, waar je de hardheid kunt instellen naar wens.

Klik hier voor de matt sleeps resultaten. 

Natuurlijke uitlijning van de wervelkolom kan chronische rugpijn verlichten.
Slapen met een rechte, natuurlijke uitlijning verlicht de drukpunten die vaak gepaard gaan met veel rugpijn.

Traagschuim of latex matrassen

De typen die het beste scoren op pijnverlichting zijn meestal traagschuim of latex van goede kwaliteit, en pocketvering scoort minder in de beoordelingen. Bedden die erg dun en goedkoop zijn, hebben ook vaak een slechte tevredenheid op lange termijn als het gaat om comfort.

Hoogwaardige schuimmatrassen komen het beste overeen met de lichaamsvorm van de slaper. Conformiteit betekent dat het materiaal ervoor zorgt dat de bredere delen van hun lichaam, zoals de heupen en schouders, kunnen inzakken, terwijl de lichtere delen van het lichaam, zoals de taille en nek, gewoon bovenop liggen.

Slapen met een rechte, natuurlijke uitlijning verlicht de druk die vaak gepaard gaat met veel rugpijn. Hierdoor kan het ruggenmerg correct worden afgesteld en recht worden uitgelijnd. Een slaapoppervlak met slechte conformiteit of ondersteuning dwingt het lichaam om te rusten in een onnatuurlijke hoek en voorkomt dat gespannen spieren volledig ontspannen.

Het ideale bed zal nu gebaseerd zijn op de situatie en voorkeuren van elke persoon. Sommige mensen hebben een voorkeur voor het gevoel van traagschuim, terwijl anderen de voorkeur geven aan latex. Dingen zoals materialen, laagdikte en stevigheid zullen allemaal enigszins afhangen van uw lichaamsgewicht, slaapstijl en andere factoren. Maar er zijn enkele basisrichtlijnen die kunnen helpen bij het informeren van uw zoekopdracht.

Ook hier moeten we concluderen dat het Matt Sleeps matras hier goed op inspeelt omdat je daar ook de topper kunt draaien zodat je latex of juist traagschuim als directe laag op je lichaam hebt.

beste matras rugpijn rugklachten

Wat maakt traagschuim of latex het beste voor een slechte rug?

Traditionele pocketveringmatrassen zijn plat en plankachtig. De stijve veren zorgen ervoor dat de slaper ongelijk ligt, of het nu gaat om zij- of rugliggers. Plankachtige oppervlakken, als het gaat om een rugslaper, dwingen de wervelkolom van de persoon om te buigen en de binnenste knie wordt niet ondersteund. Dit voorkomt dat de onderrug wordt gedecomprimeerd en veroorzaakt een groot aantal striemen en pijnen.

Hoe kan dit?

Laten we een beeld nemen en ons deze slaapsituatie voorstellen. De billen en de bovenste schouders zijn de delen van het lichaam die het meest uitsteken; de hiel van de voet doet het ook. Terwijl we op de rug liggen, raken de billen het matras, de schouders zakken in, en maken allemaal contact met de veren. Het wervelgebied is echter gebogen, bij pocket bedden, kan er een opvallende ruimte zijn tussen de onderrug en het bed, de binnenkant van de knieën hebben amper een ondersteund oppervlak en het hoofd valt naar achteren.

Medium-hard geheugenschuim of latex heeft de neiging goed te presteren omdat ze de delen van het lichaam toelaten die moeten inzinken, terwijl ze nog steeds steun geven op de plaatsen die het nodig hebben.

Medium-firm memory foam of latex zijn betere keuzes. Deze slaapoppervlakken hebben de neiging goed te presteren omdat ze de wervelkolom niet dwingen krom te trekken en zich in onnatuurlijke posities te kronkelen terwijl u slaapt. In plaats daarvan laten ze de delen van het lichaam die moeten inzinken dat doen, terwijl ze toch ondersteuning bieden op de plaatsen die dit vereisen. Heupen en schouders worden opgevangen, terwijl de onderrug volledig wordt ondersteund en kan ontspannen.

Sommigen zijn bezorgd over het feit dat traagschuim veilig is en die zijn legitiem. Inderdaad, sommige traagschuimmatrassen worden vervaardigd met materialen die mogelijk schadelijke chemicaliën bevatten. Maar andere soorten traagschuimmatrassen zijn gemaakt met veilige, natuurlijke plantaardige materialen. De matrassen die wij beoordelen zijn allemaal veilig.

Het hangt echt af van welk merk je kiest. Als je een bepaald bed in gedachten hebt dat je overweegt om te kopen, lees dan reviews van traagschuimmatrassen en ontdek waar het schuim van is gemaakt. Hier is een hint: als een fabrikant veilige, niet-toxische materialen gebruikt, zijn ze meestal best blij om erover te praten en is het gemakkelijk om de informatie op hun website te vinden.

 

Zal traagschuim te heet zijn?

Traagschuim is een van de weinige slaapoppervlakken die zich volledig kunnen aanpassen aan de natuurlijke rondingen van uw lichaam, om ondersteuning te bieden precies waar u het nodig hebt. Maar komt dat voordeel met een nadeel?

U hebt misschien gehoord dat traagschuimmatrassen de warmte kunnen vasthouden en u ’s nachts te warm kunnen houden.

Het is waar dat sommige traagschuimmatrassen gemaakt van synthetische materialen zoals polyurethaan warmte kunnen vasthouden. Maar dat is niet het geval voor alle traagschuimmatrassen. Die matrases met natuurlijke, plantaardige materialen zoals latex hebben de neiging om koeler en comfortabeler te slapen.

 

Is de beste matras voor pijn in de rug Zacht, middelmatig of stevig?

Men geloofde lange tijd dat een stevig bed de beste keuze was voor mensen met een slechte rug. Dit is een lang debat geweest tussen orthopedische artsen en chiropractici. Orthopedische artsen raden stevige matrassen aan, terwijl chiropractoren middelgrote stevige matrassen aanbevelen. Sterker nog, ongeveer 75% van de orthopedische chirurgen adviseren stevige of harde matrassen voor hun patiënten, zo blijkt uit een onderzoek.

Recent onderzoek heeft echter aangetoond dat een harde matras misschien niet de beste keuze is. De meerderheid van chiropractici had waarschijnlijk gelijk als ze aanbeveelden dat hun patiënten op matig-stevige matrassen slapen.

In algemene zin zijn medium-hard matrassen het meest aan te bevelen, vooral voor rugslapers.

In twee afzonderlijke onderzoeken ontdekten de onderzoekers van de Oklahoma State University dat een medium-firm matras het meest effectief was in het verminderen van klinisch gediagnosticeerde rugpijn, schouderpijn en stijfheid van de wervelkolom.

Mensen met reeds bestaande aandoeningen hebben soms een redelijk stevig slaapoppervlak nodig om goed te kunnen genezen van spanningen en andere verwondingen. Zijslapers geven misschien de voorkeur aan opties die meer in de middelste reeksen passen om de heupen en schouders beter te ondersteunen.

Ben je er nog steeds niet van overtuigd dat een medium-firm matras een betere keuze is dan een matras dat keihard is? Hier is een eenvoudige manier om te zien hoe het voelt om op een zeer stevige matras te slapen: probeer gewoon een multiplexplaat onder je matras te leggen, of leg je matras ’s nachts op de vloer, suggereren de gezondheidsexperts van Harvard. Beide experimenten zullen uw bed minder cushy maken, waardoor u een goede benadering krijgt van wat een zeer stevige matras zou kunnen aanvoelen.

Uiteindelijk komt het neer op wat het beste werkt voor je lichaam en de manier waarop je slaapt. Als uw rug een probleem is, zijn medium-harde matrassen vaak een goed startpunt. Maar misschien moet u een paar verschillende opties proberen om de beste matras voor u te vinden. Daarom is het een goed idee om een ​​matrasmerk te kopen waarmee je de matras thuis risicovrij kunt proberen.

Bekijk het Matt matras

Bekijk het Emma matras

Bekijk het Simba matras

Bekijk het Eve matras (niet meer leverbaar in Nederland)

 

Kan een matrastopper helpen?

Natuurlijk is het kopen van een nieuw matras een grote investering. Maar als u niet op de markt bent om nu een grote aankoop te doen, zijn er dan nog steeds manieren om uw slaapoppervlak aan te passen om het comfortabeler te maken?

Een topmatras is misschien het antwoord dat u zoekt. Deze moet wel minimaal 5 cm zijn.

Een topmatras kan uw slaapoppervlak comfortabeler maken. Maar het zal niet zo effectief zijn als een nieuwe traagschuimmatras.

Het is natuurlijk geen super oplossing. Terwijl een topper voor meer comfort zorgt en tot op zekere hoogte helpt, biedt het de slaper niet de diepe voordelen die een traagschuim of latexmatras biedt. Alle schuimbedden bieden meer drukloze ondersteuning, weerstand tegen schimmel / huisstofmijt en een lange levensduur. Het ademende vermogen en de comfortvoordelen van traagschuim maken het een algemene goede keuze voor pijn, en het is het meest waarschijnlijk comfortabel voor het grootste percentage van de bevolking.

Hoogwaardige geheugenschuimen of latexschuimen zijn hypoallergeen, wat betekent dat ze minder snel allergische reacties bij mensen veroorzaken.

Kortom, een topmatras kan uw slaapoppervlak comfortabeler maken. Maar het zal niet zo effectief zijn als een nieuw traagschuimmatras.

Eén ding om in gedachten te houden: als u ervoor kiest om een ​​topmatras te gebruiken, zorg er dan voor dat uw huidige topmatras niet zo oud is dat hij blijft hangen. Als uw matras naar binnen buigt, zal de topper waarschijnlijk hetzelfde doen en niet in staat zijn om u de juiste ondersteuning te bieden. Dus je pijn zal waarschijnlijk niet verdwijnen.

 

Dus de grote vraag: welk matras levert je de beste kansen op pijnvrije dagen en nachten? Het is tijd om je keuze te maken.

Medium-harde traagschuim matrassen helpen met de uitlijning van de wervels, verminderen spierspanning en helpen de natuurlijke processen van het lichaam. Deze factoren, samen met de betaalbaarheid van de nieuwe online spelers maken traagschuim de beste matras voor een slechte rug of om te helpen bij het verzachten of het voorkomen van pijn.

Het beste matras voor rugslapers!

Nu dat je de feiten over het type matras hebt om je rug comfortabel te houden, is het tijd om je keuze te maken. Natuurlijk moet u rekening houden met uw eigen voorkeuren en uw budget. Maar onze topkeuze is het matras van Matt. Het is gemaakt van hoogwaardig traagschuim waarmee je dus ook de hardheid achteraf kunt bepalen zodat het overeenkomt met de natuurlijke rondingen van uw wervelkolom om het goed uitgelijnd te houden. Ook heb je de keuze om latex of traagschuim als onderlaag te gebruiken. Een groot voordeel van dit aanpasbare matras.  Je zult gezonder slapen – en nog vele jaren.